søndag den 4. marts 2012

Nullestok og vævespjæld

Vi har travlt i No 6 med at forberede workshops og lave varer til Århundredets Festival. Jeg fik i weekenden gjort en håndfuld opsætninger på vævespjæld klar.

Mine små nuser-vævespjæld med sysilke og kamgarn - og et forkælelses-vævespjæld, som jeg kom til at købe på sidste vævemesse, med en klassisk hørtrend.


Desuden har jeg kastet mig over redskabet med det vidunderlige navn nullestok og lavet en række opsætninger - her ses en klassisk udgave i spelsau-uld, i midten et forsøg med jute og til højre den sofistikerede med mangefarvet silke.

- forhåbentlig kommer der interesserede folk forbi, der gerne vil lære at nulle :-)

2 kommentarer:

  1. Hejsa
    Må jeg spørge hvor du køber de fine vævespjæld? - synes kun jeg kan finde nogle lidt lousy versioner på nettet

    Har du evt nogle brugte du vil sælge?

    De bedste hilsener fra Jo Andreasen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jo
      Ja, det er meget lækre vævespjæld! Det er jo også derfor jeg er kommet til købe nogle stykker af dem :-) De kan købes hos Vävkompagniet i Borås: http://www.vavkompaniet.se/textila-redskap/bandgrindar/ - men pas på: de har så mange dejlige ting!

      Slet