søndag den 7. oktober 2012

Vävdage i Glimåkra

Jeg har fået lov at deltage med en lille udstilling på VävstolsMuseet under Vävdagene i år - og det er ikke af beskedenhed, jeg skriver "lille", den bliver ikke ret stor.

Da pladsen er begrænset, har jeg valgt at udstille tørklæder, som jo ikke er specielt pladskrævende. Temaet er "Variationer på samma varp", og jeg har i forvejen et par serier, som kan bruges i udstillingen, men vil naturligvis også væve nogle nye - problemet er blot, at tiden er løbet lidt fra mig...

Men i dag kom der endelig skred i den nye opsætning. En dejlig lang søndag, hvor der ikke var andet på programmet end vævning. Den nye opsætning er på 4 skafter og 6 tramper, og mit håb er at få vævet 7 meget forskellige tørklæder med samme trend, sølning, opbinding - hvor kun islæt og trampeorden skifter.

Første tørklæde er et klassisk "salt & peber" mønster:

Nr. 2 fik samme islæt som trenden og er pyntet op med et par striber i islætsreps:

Og jeg fik også startet på nr. 3: en spidskipper med et lidt meleret islætsgarn.

Jeg har travlt, hvis jeg skal nå at få dem færdige og monteret - følg med her på kanalen :-)

1 kommentar:

  1. Gratulerer så masse med utstilling på vevdagene, det er kjempestort! Gleder meg til å se bilder derfra!

    SvarSlet