mandag den 29. april 2013

8-skafts satin

Efter stort set kun at have vævet lærred det seneste halve år, er jeg nu gået til den anden yderlighed og væver satin på 8 skafter.

 
Det har jeg aldrig prøvet før, og det er da også et skørt projekt, som har bund i, at vi er tossede i min familie. Min yngste datter Sofie har et crush med historiske kjoler og har fået syet en kopi af denne:
 
 
Hun var meget tilfreds med kjolen, som også er en drøm i tynd, hvid silke, men mente, at der burde være et håndvævet silke-skærf og ikke et fabriksfremstillet bånd af kunststof. Det kunne jeg kun give hende ret i - og så fangede bordet jo.
 
Så derfor er jeg i gang med 2½ meter bånd. Både trend og islæt er morbærsilke 60/2 - og der går 42 islæt/cm, så efter en temmelig intensiv væveaften har jeg nået 40 cm.....

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar