mandag den 13. januar 2014

Damask-tørklæde I

 
Så kom der skub i damask-opsætningen til tørklæder. Trenden er en sort, lidt ujævn silke 60/2, som viste sig at være for tæt sat op. Dog, jeg fandt i mine gemmer en tynd, flaskegrøn silke 200/2, som kunne skabe balance som islæt. Den sørger for, at stingene bliver kvadratiske - men den hjælper ikke på, at trenden er for tæt - den klistrer, og jeg skal ofte hjælpe trådene på plads for at få et skel at væve i. Underligt, at man gider den slags, ikke?

 
Jeg endte med et mønster, som tilfredsstiller mit behov for rene linjer og forhåbentlig også ønsket om, at det skal være organisk. Min tanke er, at mønstret på skift skulle kunne ses som blade og en kimplante - mon der er andre end mig, der kan se det?
 
Når dette tørklæde er færdigt, kammer jeg om til en mere åben opsætning og håber, vævningen kommer til at gå lidt nemmere.
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar