tirsdag den 4. november 2014

Væverne i Auning

Det har været en lidt hektisk, men dejlig uge i vævestuen i Auning.

Forberedelserne til vores udstilling har fyldt den seneste tid, og lørdag havde vi besøg af mere end 100 gæster til udstillingen. Tak til alle, der kom forbi! Det var skønt med en dag, der var så koncentreret om vævesnak.

Her er et kig på tørklæde-afdelingen - derudover var der som sædvanlig en god portion viskestykker - og meget mere, som du kan se på dette link



I dag tirsdag har vi haft besøg af redaktionen for det hollandske magasin Weben i forbindelse med et temanummer om dansk vævning. Vi gik gennem udstillingen og vævestuen´og fik igen en masse god vævesnak - denne gang på kombineret engelsk/hollandsk/dansk. Endnu en skøn væve-dag.

- og nu skal der vist snart til at gang i noget "rigtig" vævning. En ny opsætning venter i Auning, og den lille væv står tom herhjemme.

3 kommentarer:

  1. Wow, vilka fina halsdukar !!! De gör mig som halsduk-vävare riktig glad.
    Skulle gärna titta på eras utställning någongång.

    Hälsningar från Sverige

    Marianne

    SvarSlet
  2. Marianne - du er meget velkommen til vor udstilling! Vi har haft svenske gæster tidligere. Næste år er det lørdag 7. november.

    SvarSlet
  3. jeg har problem med at væve min elskede rosengang ! jeg har søllet mønsteret rigtigt , men kan ikke få det til at stemme , så jeg kan væve zigzagmønsteret !
    jeg vil jo væve, trampe ned : : 1 og 4 - og 1 og 2 - men allerede her får jeg problemer : har jeg måske bundet tramperne forkert op ? 1 og 2 hænger jo fra den samme arm, og kan ikke trædes ned samtidigt ? forstår I hvad jeg mener ?

    SvarSlet