søndag den 30. august 2015

En dejlig dag

Ummm, sikke en dejlig søndag.

Solen skinnede smukt, som man kan se på billedet, og jeg burde nok have nydt det fine vejr i haven; men jeg startede dagen med en times tid ved tæppevæven. Det er tredje løber, jeg er i gang med - en nobel sag i hvidt med blå tern; og den har stået stille et stykke tid, men nu kan jeg se bagbommen, og så kommer der nye kræfter - og tankerne er fyldt med den nye opsætning, der snart skal på.


Jeg har en tørklædetrend liggende, som skal op, når gulvløberne er færdige - den er klar; men jeg har en opsætning med drejlsviskestykker, der kværner i hovedet - så den kastede jeg mig over som det næste.

Viskestykkerne skal være stribede/ternede i lidt vilde farver, og jeg nåede frem til denne farvekombination og fik også lavet opskrift - var sikkert også gået i gang med at lave trend, hvis der havde været plads til trendbordet i vævestuen; men der stod en lille terapivæv og fyldte midt på gulvet.


Den er vist en slags flygtning; den var uønsket, hvor den var, så den har fået lov at komme hjem til mig. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal med den - men jeg tog den med ud i solen og gav den en overhaling.

Væv og søller blev vasket og tørret, væven fik noget talkum, metallet noget olie, og nu bevæger den sig ubesværet. Kammen er lidt rusten, så måske en opsætning med noget groft garn til karklude var en god starter?


Og til slut fik jeg kørt trend på den lille væv - en klassisk viskestykke-opsætning, som jeg glæder mig til at komme i gang med.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar