fredag den 11. december 2015

Regnbue-viskestykker

På væven i Auning er der drejlsviskestykker - igen.... Denne gang er trenden farvet som en regnbue: lilla-blå-grøn-gul-orange-rød med rødlilla i kanterne. Islættet er ubleget hør - og i dette viskesykke anvender jeg kun det ene parti i tramperne.


 
Flot trend, synes jeg - og jeg er som udgangspunkt også glad for grundbindingen, som er en spidskipper - dog det første viskestykke, som jeg klippede af og vaskede, blev ikke så vellykket, så jeg er spændt på at se de øvrige, når trenden slipper op.


Næste viskestykke tager udgangspunkt i to partier i både sølning og trampning, så her kommer små kvadrater - og så er islættet ikke blot 'kedelig' ubleget, men striber i trendens regnbuefarver: her ses blå-grøn-gul og orange.

2 kommentarer:

  1. Hej Mette
    Jeg har ledt rigtigt meget efter en bindingstegning til dette mønster, men som selvlært og uerfaren er jeg lidt på bar bund. Det nærmeste jeg er kommet er en binding, der på engelsk hedder "turned taqueté", men jeg ved ikke om det er rigtigt gættet - kan du hjælpe?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annie
      Nej, det er en drejl i spidskipper. Hvis du sender mig din mail (til ringmark@mail.dk), kan jeg sende dig opskriften - men jeg må advare dig: den var så fin på væven, men efter vask var trådene skredet, så mønstret blev noget udflydende :-(

      Slet