mandag den 21. december 2015

Sjaler i mohair og silke

Jeg har fået fingre i noget lækkert mohairgarn. Når jeg tidligere har arbejdet med mohair, har der oftest være en smule poly-et-eller-andet i til forstærkning, og jeg er ikke meget for kunststoffer - men dette garn er i stedet blandet med silke! Og jeg lover, det er trendfast, for der skal væves med en godt spændt trend for at undgå alt for megen sammenfiltren.

Selvom det nok havde været lettere at anvende mohairen som islæt, så valgte jeg at sætte den i trenden, så jeg i stedet kunne skifte islætsfarver og få sjaler med forskelligt udtryk. Som det nok kan ses på billedet, er det en langhåret sag, så der er i trenden skiftevis en mohair og to silke 60/2 i en kam 45/10. Skulle du få lyster, kan garnes købes hos Woolspire.

Sjal nr. 1 med rødbrunt silke i islæt (samme garn som i nogle af striberne i trenden).


Sjal nr. 2 med sort silke


Sjal nr. 3 med mørkeblåt silke


Sjal nr. 3 på langdistancen - spindelsvævstyndt - men lækkert (håber jeg).  Det bliver spændende at få det vasket, så kvaliteten rigtig kan fornemmes; jeg forestiller mig, at det er så tyndt, at det både kan bruges sammenfoldet som tørklæde og udfoldet som sjal.

- og så var jeg heldig, at der blev en rest mohair tilbage efter trending, som forhåbentlig rækker til islæt i et tørklæde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar