tirsdag den 23. februar 2016

Bånd

Jeg har 12 olivengrønne viskestykker, der ligger og griner af mig. De er blevet klippet fra hinanden og zig-zag'get, og så strandede jeg på manglen af bånd til stropper.

Viskestykkerne er ternede, så båndet fik også små kvadrater forskudt for hinanden.


Så var der egentlig ikke noget i vejen for, at jeg fik monteret stakken med viskestykker; men nu var jeg jo lige kommet i gang med bånd og ville hellere væve nogle bånd til pynt på vores middelalder-tøj. Første bånd med trend af plantefarvet uldgarn.


Andet bånd i spelsau-uld - hvid suppleret med en blågrå og en tynd rødviolet stribe.


Det sidste bånd ser lidt for meget ud til at være blevet vasket sammen med noget lilla, synes jeg. Jeg har nålet det brune uldstof, som båndet er tiltænkt, nedenunder - og jeg synes egentlig, farverne er gode sammen.... Hmmm, nu får jeg se; det er vist mest, når jeg ser båndet alene, det ikke falder i smag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar