torsdag den 13. april 2017

Viskestykker i farveeffekt

Opsætningen i vævestuen i Auning skrider fremad i adstadigt tempo. Efter det første med blåt islæt har jeg arbejdet mig gennem

- grønt


- lilla


- bordeaux


- gråt


- og så skulle jeg jo også have et 'rigtigt' sort - med sort islæt


- og et brunt


Jeg forsøgte mig også med en mørk rød, men det blev ikke godt, synes jeg; så da der stadig er trend tilbage - men ikke rigtig flere islætsfarver, der er mørke nok - gik jeg tilbage til favoritterne: grønt og (bagefter) blåt.

Og så tror jeg, jeg vil gentage forsøget fra drejlsviskestykkerne (du kan se dem her) og bruge alle restspolerne i det sidste viskestykke.

Jeg glæder mig til at få dem vasket, så vævningen trækker sig sammen og får lidt struktur; som de sidder der på væven tager de sig ikke specielt godt ud.......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar